Türkçe Kullanım Çabası

Bu akşam internette dolanırken karşıma bir site çıktı.  Sayfa bilgisayar diliyle yazılmıştı, ben Türkçe okunan tümceleri aşağıya aldım.

——————-

Türkçe’mizi koruyanLar fan cLub..

PaPaTYaM

“Bye Bye Türkçe Welcome Turkche!” demeyelim ! 
Türkçe Turkcheleşmesin… 
Türkçe yazalım, Türkçe konuşalım. 
Çünkü Türkçe giderse; Türkiye gider… 
Bilindiği üzre artık herkes Türkçe dışındaki kelimeleri konuşuyor, yazıyor… 
Bu fan klubün amacı ise; Türkçe’yi düzgün kulanmaya davettir !!! 
Yabancı kelimeler kullanınca başınız göğe mi eriyor? 
Hayır tam tersine bizi, dilimizi ve memleketimizi batırıyorsunuz… 
Daha doğrusu batırıyoruz….”

—————

Bu biraz yazım hatası olsa da akıllı görünen sözleri söyleyenler ” Türkçe’mizi koruyanLar fan cLub” u kurmuşlar.

Ben kendim için konuşayım;  Belki de sözün bittiği yere vardım. 

“Bu duruma ne diyebilirim?” diye düşündüm…. ve ancak susabileceğime karar verdim.   ‘fan cLup’ üyelerine ve de hepimize ‘kolay gelsin’,  Türkçeyi kurtarmak nasıl okunacağı tam anlaşılamayan bir ‘fan cLup’ a  kaldı ise zor bir  yerdeyiz.

Gültekin Orhon

Bir Cevap Yazın

