‘Büyük Şair’ ne demektir

Ben şiiri severim, şiir okur ve ezberlerim ama edebiyatçı değilim.

Şair: isim (şa:ir) Arapça ş¥¤ir

1 . Şiir söyleyen veya yazan kimse: “Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür bir şairim.”- T. Fikret.
2 . sıfat, mecaz Hayal gücü geniş olan, duyarlı, duygulu (kimse): Şair ruhlu bir adam.”- .

Tek bir şiir yazana da şair denemez elbet. Bu konuda uğraş vermeyi kendine iş edinmişlere şair denmesi gerekir.

‘Büyük şair’in ne demek olduğunu da sanırım dün öğrendim. Eksiğim varsa düzeltin.

Dün bir Çocuk Şiirleri Kitabı elime geçti, Dolar Biriktiren Çocuk. (1)  Son olarak 1000 tane basılmış. İçinden bir dize;

 

“… Kendi büyüdü mü
     Beni de
     Boylu poslu yapacak sandım paramı…”

Çok değil, daha üç gün önce sevdiğim bir genç arkadaşım,

“…Önümüzdeki üç-beş sene içinde böyle yapsam 30, başka türlü yapsam 350-400 Milyon Dolar kazanırım..” dediğinde, “Ne yapacaksın o kadar parayı?” demiştim, ama bu şiirdeki özü diyememiştim.

Pırlantaya başka bir örnek olarak Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın 1950’de askerlikten ayrıldıktan sonra yaptığı uzun Paris gezisi sonunda yazdığı ‘Batı Acısı’ (1958) kitabından bir dize geldi aklıma. Şair Paris’in  yollarını,  binalarını, müzelerini ve diğer yaşam alanlarını iyice gezdikten sonra o zenginliğin kaynaklarını da düşünür ve bir şiir yazar, Çirkin Sofra.

” Çirkin Sofra

 

Batıdaki kardeşlerim,
Yeter artık…..
.
Sizin, ulu ülkeler boyu zenginliğiniz:
Almak, vermeden.
.
Onlar böcekli, onlar pis, onlar çirkin,
Onların karanlığı:
Vermek, almadan. …….”

Bana göre yukarıdaki dizeler birer pırlantadır. Şairlerin elbette herbir dizesi pırlanta olmuyor, ama bu örnekler gibi pırlantaları ancak “büyük şair“ler yaratabiliyor.

Şubat 2008

(1) Dolar Biriktiren Çocuk · Fazıl Hüsnü Dağlarca · YAPI KREDİ YAYINLARI ;

 

Bir Cevap Yazın

