Cumhuriyet Bayramı

Ben de…..

Cumhuriyet Bayramınızı Kutlarım,

1950’lerde babamın kartvizitinin arkasına “Cumhuriyet Bayramızı Kutlarım” diye el yazısı ile yazıp, zarfladığı kutlamaları açık olarak yolladığını anımsıyorum. O zamanlar renkli baskılı, hazır kartlar yoktu ve açık zarflar (bugün de olduğu gibi) daha ucuza gidiyordu.

Bizim kuşak kartla Bayram kutlamaya başladığında ise Ramazan ve Kurban Bayramlarını kutlar olmuştu.

Sadece Ramazan ve Kurban Bayramlarını kutluyan kişinin, “Ben Lâik düşünceden yanayım” demesi,

Ankara- İstanbul Ekspresinde oturan birinin “Ben Erzurum’a  gidiyorum” demesinden farksızdır.

Ben de içinde olmak üzere pek çoğumuz  Hırıstiyan ve Musevî  tanıdıklarımızın Ramazan Bayramını kutlamışızdır.

Karşımızdaki güç çok sinsi ve plânlı olarak davranarak bizi buralara getirdi. 

Cumhuriyet Bayramını Kutlamak  ‘kullanma süresi geçmiş bir dönem’i kutlamak değildir,

Çağdaş Türkiye’de sahiden Lâik davranışın ta kendisidir.

Gültekin Orhon

071029

Cumhuriyet Bayramı için 1 cevap

  1. Seçil Tuna diyor ki:

    Sayın Gültekin Orhon,
    Bahsettiğiniz kartları ben de hatırlıyorum. Babamı kaybettikten sonra eski evraklar arasında onlardan bir miktar bulmuştuk. Hepsini annem saklıyor. İlkokul öğretmenimiz ise her sene bize yazdırırdı. En az üç akrabamıza ve üç arkadaşımıza göndermemiz gerekiyordu. Zarfları toplar tek tek kontrol ederdi. Hatta ön yüzünü kendimiz renklerdirirdik. Yıllar sonra hatırlattığınız bu anı için teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

